niedziela, 27 września 2009

Banan z kardamonem





Zrobiło się chłodniej i od razu pomyślałam sobie, że fajnie byłoby zjeść coś sycącego, ciepłego i przywodzącego myśli o lecie. Na przetworzone słodycze ochoty nie mam. Pod ręką miałam banany (jeszcze lekko zielone i niedojrzałe, jakie uwielbiam)... Poszperałam w swoich przyprawach i okazało się, że mam też kardamon... Mmm, pycha! Jednak miała być to słodka nie pikantna przekąska, pomyślała, że dodam odrobinę płatków migdałów i wiórki kokosowe. Oczywiście prażone!

Czego potrzebujemy?
  • 1 banan
  • kardamon
  • wiórki kokosowe
  • płatki migdałów
  • masło
Jak wykonujmy?
Na patelni rozgrzewam odrobinę masło. Banana przekrawam  wzdłuż, dzielę na 4 części. Kładę na rozpuszczone masło, posypuję kardamonem. Obok prażę migdały i płatki. Czekam, aby banan zrumienił się z dwóch stron. Nakładam na talerz. Posypuję dodatkową porcję wiórków i od razu banan znika :-)

1 komentarz: