sobota, 26 września 2009

Tagiatelle po prowansalsku z suszonymi pomidorami i karczochami

 
 


Makaron tagiatelle po prowansalsku z suszonymi pomidorami i karczochami

Przepis na tagiatelle po prowansalsku znalazłam kilka miesięcy temu podczas przeglądania gazety w poczekalni do lekarza. Pewnie byłam głodna, bo od razu zaczęłam sobie wyobrażać ten wspaniały smak karczochów połączonych z suszonymi greckimi pomidorami i świeżym szpinakiem. Jednak na realizację musiałam poczekać kilka miesięcy, bo nigdy nie było mi po drodze z zakupem karczochów. W końcu jednak zakupiłam i mogłam zrealizować swoje smakowe pragnienie.

Podaję przepis, jak zawsze, na dwie osoby.

Czego nam potrzeba?
  • 50 g suszonych pomidorów
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 posiekany ząbek czosnku
  • 1 posiekana cebulka
  • 150 g świeżego, posiekanego szpinaku
  • 50 g karczochów w oleju
  • 150 ml śmietany 18% (np. z Warmii)
  • 25g startego parmezanu
  • Oregano
  • 300g makaronu tagiatelle

Jak przyrządzamy?

Gotujemy makaron wg wskazówki na opakowaniu. Pomidory kroimy w paseczki. Na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy czosnek i pomidorki, smażymy minutę. Następnie dodajemy cebulkę i smażymy kolejne 2 min. Dodajemy szpinak i smażymy przez 5 min. Dodajemy karczochy (odsączone z zalewy) i smażymy kolejne 3 min. Ostatnim etapem jest wymieszanie wszystkiego ze śmietaną i przyprawami. Nakładamy na makaron i posypujemy parmezanem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz