środa, 17 lutego 2010

Tarta z warzywami

 

Odwiedziny przyjaciółki z podstawówki zmobilizowały mnie do upieczenia tej warzywnej tarty. Przepis, który znalazłam kilka dni temu na innym blogu (http://wlazurowejkuchni.blogspot.com/search/label/Wegetaria%C5%84skie) chodził za mną od tamtego czasu, ale ciągle brakowało mi czasu na zrobienie tej tarty. Okazuje się, że wcale nie jest pracochłonna i całość przygotowań zajmuje pół godziny. Nie byłabym sobą, gdybym nie zmodyfikowała nieco pierwotnego przepisu.



Czego nam potrzeba:
Na ciasto:
  • 250 g mąki pszennej
  • 125 g masła (zimne i twarde)
  • 1/4 szklanki zimnej wody
  • 1 łyżka oleju
  • szczypta soli
Farsz:
  • opakowanie mrożonych warzyw na patelnię (ja użyłam Hortex: warzywa na patelnię z bazylią i tymiankiem)
Sos:
  • 1/2 szklanki śmietany 18%
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
  • starty żółty ser (ok. 150 g)
 

Jak przygotowujemy:
Najpierw robimy ciasto z mąki, masła z dodatkiem łyżki oliwy z oliwek. Szybko zagniatamy, stopniowo dolewamy wody. Formujemy kulę, która owinąwszy w folię aluminiową, wkładamy do lodówki na około pól godziny.

W tym czasie warzywa wrzucamy na rozgrzaną patelnię teflonową- smażymy około 8 minut. Od czasu do czasu wolną ręką mieszamy je. Drugą rękę wykorzystujemy do sporządzenia sosu: ze śmietany, startego żółtego sera i jajka-wszystko razem mieszamy w miseczce.

Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni. Formę do tarty smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą. Rozwałkowujemy ciasto i przekładamy do formy. Uwaga: gdy ciasto jest "za krótkie" używam szklanki, którą je rozwałkowuje. Ciasto nakłuwamy widelcem, przykrywamy pergaminem, wysypujemy na jego wierzch fasolę i całość pieczemy ok. 15 min w temp. 180 stopni. Następnie zdejmujemy pergamin wraz z fasolą i nakładamy warzywa, które pokrywamy sosem. Zapiekamy 30 minut w tej samej temperaturze.

 


Z pozdrowieniami dla Gosi :-)

5 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczna wyszła ta twoja tarta, mimo później pory z chęcią bym skosztowała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój narzeczony stwierdził, że Twoja ma ładniejszy przekrój :-) Będę musiała nad nią w takim razie jeszcze popracować. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam zaszczyt spróbować tego pysznego dania jako pierwsza ;) Jest rewelacyjna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. bylo dobre potwierdzam

    narzeczony anonimowy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. faktycznie dobra

    OdpowiedzUsuń