poniedziałek, 1 marca 2010

Hiszpański omlet ze szpinakiem


W ten wietrzny dzień wspomnieniami wróciłam do wakacji w Hiszpanii. Pamiętam jak zajadałam się tam różnego rodzaju omletami. Ostatnio jadłam omlety na słodko, więc tym razem postanowiłam zrobić wersję omleta, która jest bardziej odpowiednia na obiad lub kolację.

Czego nam potrzeba:
  • 3 jajka
  • 200 g mrożonego rozdrobnionego szpinaku
  • 100 g startego żółtego sera (np.gouda)
  • 1 mała cebula
  • 1 średni ziemniak
  • gałka muszkatołowa
  • pieprz
  • sól
  • oliwa z oliwek
 

Jak przygotowujemy:

Cebulę razem z ziemniakiem rozdrabniam blenderem. Później podsmażam na oliwie. Dodaję szpinak. Następnie przyprawiam gałką, solą i pieprzem. Jajka rozbijam, wrzucam do nich starty ser, mieszam razem i wylewam na warzywa- dokładanie, aby jajko dostało się pomiędzy warstwy. Przykrywam pokrywką i zmniejszam ogień. Smażymy placek podobny do pizzy- aż wszystko na górze będzie ściśnięte.
Omlet można podawać pokrojony w trójkąty.



  • Tradycyjny omlet hiszpański tzw. Tortilla española podaje się rozłożony i pokryty mieszanką ziemniaków i cebuli.
  • Hiszpański omlet można robić również z innymi składnikami np. z cukinią i szynką, marynowanymi karczochami i oliwkami itp.

2 komentarze:

  1. ostatnio niecierpliwośc wygrała z moją chęcią zrobienia omleta ze szpinakiem.. bo szpinak był mrożony a mi się nie chciało czekac..
    ale następnym razem wyjmę go wcześniej i zrobię sobie wiosenne żółto zielone śniadanie
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. można zalać go wrzątkiem (gdy jeszcze jest w opakowaniu)- ja czasami tak robię :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń